Unit4

Openen Unit4 Multivers/Accounting Online na update iOS

Door een update van iOS kunt u problemen krijgen met het openen van Unit4 Multivers of Accounting Online op een iMac. Dit is op te lossen door de bestandsassociatie tussen enerzijds het .aspx bestand en anderszijds de Citrix Receiver opnieuw in te stellen.

Om het probleem op te lossen, doet u het volgende:

• Open Finder
• Navigeer naar het bestand (.aspx)
• Klik met een secundaire klik ("rechtermuisknop") op het bestand
• Selecteer in het contextmenu de optie 'Toon info'
• Zoek in het geopende venster naar de optie 'Open met' en klik op het driehoekje, waardoor een drop-down menu verschijnt.
• Selecteer hier de applicatie "Citrix Receiver". Zodra deze is geselecteerd klikt u op de optie 'Wijzig alles', bevestigt u de aanpassing en sluit u het infovenster.

Mocht u problemen ondervinden met deze instellingen, raadpleeg dan uw systeembeheerder of de ondersteuningspagina's van Apple.

Beperkte telefonische bereikbaarheid Customer Support op vrijdag 21 september 2018

In verband met een interne bijeenkomst, is de afdeling Customer Support op vrijdag 21 september a.s. de gehele dag telefonisch zeer beperkt bereikbaar. Heeft u die dag toch een vraag, registreert u deze dan bij voorkeur via ons klantportaal. Ingediende vragen zullen uiterlijk maandag 24 september in behandeling worden genomen. Onze excuses voor het mogelijke ongemak.

Klantportaal: https://unit4.force.com


Zaterdagavond 22 september 2018 applicatie niet beschikbaar i.v.m. technisch onderhoud

Op zaterdagavond 22 september 2018, vindt er technisch onderhoud plaats aan de servers waarop Unit4 Multivers/Accounting Online draait. De applicatie zal gedurende dit onderhoud niet beschikbaar zijn. Het onderhoud start om 21.00 uur. Op zondagochtend 23 september 2018, is de applicatie vanaf 07.00 uur weer beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak.

Donderdag 30 augustus 2018 - Online omgeving Unit4 Multivers en Accounting voorzien van een nieuwe versie

Op donderdag 30 augustus 2018 komt Unit4 met een nieuwe release van Unit4 Multivers en Accounting Online. De applicatie zal deze avond vanaf 18.00 uur niet meer te gebruiken zijn. Vrijdag 31 augustus 2018 kunt u vanaf 05.00 uur weer inloggen. Onze excuses voor het ongemak.

Donderdagavond 14-6-2018: Update Unit4 Multivers 10.9.3.2

Donderdagavond 14 juni 2018 wordt er een update uitgevoerd op de Unit4 Online omgeving naar Unit4 Multivers / Unit4 Accounting 10.9.3.2. De applicatie blijft gewoon de gehele avond voor u beschikbaar. Wij zullen groepsgewijs steeds een aantal servers uit de lucht halen, waarop de nieuwe versie geÔnstalleerd wordt.

Donderdag 22 maart 2018 - Online omgeving Unit4 Multivers (Accounting) voorzien van een nieuwe versie

Op donderdag 22 maart 2018 komt Unit4 met een nieuwe release van Unit4 Multivers Online. De applicatie zal deze avond vanaf 18.00uur niet meer te gebruiken zijn. Vrijdag 23 maart kunt u vanaf 07.00 uur weer inloggen.

Pop-up melding voor het automatisch aanmaken van een nieuw boekjaar

Vanaf 1 december 2017 zal onderstaande melding in elke Unit4 Multivers administratie naar voren komen. Hiermee kunt u eenvoudig het boekjaar 2018 aanmaken.

popup aanmaken nieuw boekjaar

U kunt hier kiezen voor 'Ja' of 'Nee'. Vervolgens kunt u klikken op het vinkje links onderin. De melding zal dan bij een volgende keer inloggen, voor dit boekjaar, niet meer worden weergegeven.

Lees meer in dit document.

Belangrijk: Uitgaand IP-adres van Unit4 Multivers (Accounting) Online wijzigt 24-6-2017

Op zaterdag 24 juni 2017 wordt er ten behoeve van de beschikbaarheid van het netwerk, onderhoud gepleegd aan de infrastructuur. De werkzaamheden vinden plaats tussen 18:00 en 22:00 uur.

Door deze werkzaamheden wijzigt het IP-adres van het uitgaande verkeer. Dit kan gevolgen hebben voor:
- Uw e-mailverkeer vanuit Unit4 Multivers / Management Monitor
- Uw verbinding met Unit4 Multivers

Indien u het IP-adres voor uitgaand verkeer heeft vastgelegd in een firewall, SPF-record of elders, kunt het nieuwe adres vandaag nog toevoegen en het oude adres na 24 juni 2017 verwijderen.

Het IP-adres wijzigt van 193.109.234.1 naar 195.85.246.11
Tevens wijzigen de volgende IP-adressen:
193.109.234.242 naar 193.109.234.240
193.109.234.92 naar 195.85.246.10

Ondersteuning bij verbinding met Unit4 Multivers Online vanaf uw eigen Terminal Server of Remote Desktop

Bij het gebruik van Unit4 Multivers (Accounting) Online, logt u in vanaf een willekeurige computer, via Internet, op het klantportaal van Unit4: https://online.unit4.nl. Bij het opstarten van de applicatie, wordt vervolgens gebruik gemaakt van een Citrix verbinding, zodat u veilig in de applicatie kunt werken.

U kunt Unit4 Multivers (Accounting) Online starten vanaf een lokale desktop computer. U start dan vanaf uw eigen computer een eigen internetbrowser op, waarmee u een rechtstreekse verbinding legt naar de servers van Unit4 Multivers (Accounting) Online. Het kan echter ook zijn, dat u in uw eigen netwerk werkt op een Terminal Server of op een Remote Desktop. Vanuit deze omgevingen start u vervolgens een internetbrowser om Unit4 Multivers (Accounting) Online op te starten.

Het werken op een Terminal Server of op een Remote Desktop vergt extra kennis van indeling van gebruikers en rechten, omdat u dit systeem deelt met andere gebruikers. De configuratie van dergelijke omgevingen kan hierdoor bijzonder complex zijn. Hierdoor kan het zijn, dat opstarten van Unit4 Multivers (Accounting) Online niet vanzelf lukt. Aangezien het configureren van dergelijke omgevingen specifieke technische- en netwerkkennis vergt (en niets met de applicatie zelf van doen heeft), ligt de verantwoordelijkheid hiervoor bij uw eigen systeembeheerder. De verantwoordelijkheid voor het slagen van het tot stand brengen van de verbinding met Unit4 Multivers (Accounting) Online, ligt daarom ook volledig bij uw eigen systeemteenbeheerder.

Unit4 Multivers Customer Support kan u hierom geen ondersteuning bieden indien de verbinding niet tot stand kan komen vanaf uw Terminal Server of Remote Desktop. Aan de hand van de (fout)meldingen die op uw omgeving verschijnen, bij het opstarten van Unit4 Multivers (Accounting) Online, moet uw systeembeheerder zelf in staat zijn het probleem op te lossen.

Indien uw systeembeheerder er zelf niet uitkomt, kan contact opgenomen worden met Unit4 Cloud Services. Zij bieden zelf ook de mogelijkheid tot werken via een Terminal Server met Unit4 Multivers (Accounting) Online en beschikken over de juiste kennis om dit probleemloos te laten werken. Indien uw systeembeheerder van hun kennis gebruik wil maken, kan betaalde ondersteuning afgenomen worden, bij Unit4 Cloud Services op telefoonnummer 088 – 247 17 77.

Procedure wijziging cliënt zonder eigen licentie naar eigen licentie

U bent accountant en verzorgt de administratie voor een cliŽnt. De administratie van de cliŽnt staat nu nog in uw eigen Accounting Online omgeving. De cliŽnt wil de administratie zelf gaan voeren en een eigen Multivers Online licentie aanschaffen. Is deze situatie op u van toepassing? Volg dan deze procedure om de omzetting zo soepel mogelijk te laten verlopen.