Unit4 inlogpagina

30-11-2017:  Pop-up melding voor het automatisch aanmaken van een nieuw boekjaar

Vanaf 1 december 2017 zal onderstaande melding in elke Unit4 Multivers administratie naar voren komen. Hiermee kunt u eenvoudig het boekjaar 2018 aanmaken.

popup aanmaken nieuw boekjaar

U kunt hier kiezen voor 'Ja' of 'Nee'. Vervolgens kunt u klikken op het vinkje links onderin. De melding zal dan bij een volgende keer inloggen, voor dit boekjaar, niet meer worden weergegeven.

Lees meer in dit document.
 
 16-06-2017:  Belangrijk: Uitgaand IP-adres van Unit4 Multivers (Accounting) Online wijzigt 24-6-2017

Op zaterdag 24 juni 2017 wordt er ten behoeve van de beschikbaarheid van het netwerk, onderhoud gepleegd aan de infrastructuur. De werkzaamheden vinden plaats tussen 18:00 en 22:00 uur.

Door deze werkzaamheden wijzigt het IP-adres van het uitgaande verkeer. Dit kan gevolgen hebben voor:
- Uw e-mailverkeer vanuit Unit4 Multivers / Management Monitor
- Uw verbinding met Unit4 Multivers

Indien u het IP-adres voor uitgaand verkeer heeft vastgelegd in een firewall, SPF-record of elders, kunt het nieuwe adres vandaag nog toevoegen en het oude adres na 24 juni 2017 verwijderen.

Het IP-adres wijzigt van 193.109.234.1 naar 195.85.246.11
Tevens wijzigen de volgende IP-adressen:
193.109.234.242 naar 193.109.234.240
193.109.234.92 naar 195.85.246.10
 
 12-06-2017:  Ondersteuning bij verbinding met Unit4 Multivers Online vanaf uw eigen Terminal Server of Remote Desktop

Bij het gebruik van Unit4 Multivers (Accounting) Online, logt u in vanaf een willekeurige computer, via Internet, op het klantportaal van Unit4: https://online.unit4.nl. Bij het opstarten van de applicatie, wordt vervolgens gebruik gemaakt van een Citrix verbinding, zodat u veilig in de applicatie kunt werken.

U kunt Unit4 Multivers (Accounting) Online starten vanaf een lokale desktop computer. U start dan vanaf uw eigen computer een eigen internetbrowser op, waarmee u een rechtstreekse verbinding legt naar de servers van Unit4 Multivers (Accounting) Online. Het kan echter ook zijn, dat u in uw eigen netwerk werkt op een Terminal Server of op een Remote Desktop. Vanuit deze omgevingen start u vervolgens een internetbrowser om Unit4 Multivers (Accounting) Online op te starten.

Het werken op een Terminal Server of op een Remote Desktop vergt extra kennis van indeling van gebruikers en rechten, omdat u dit systeem deelt met andere gebruikers. De configuratie van dergelijke omgevingen kan hierdoor bijzonder complex zijn. Hierdoor kan het zijn, dat opstarten van Unit4 Multivers (Accounting) Online niet vanzelf lukt. Aangezien het configureren van dergelijke omgevingen specifieke technische- en netwerkkennis vergt (en niets met de applicatie zelf van doen heeft), ligt de verantwoordelijkheid hiervoor bij uw eigen systeembeheerder. De verantwoordelijkheid voor het slagen van het tot stand brengen van de verbinding met Unit4 Multivers (Accounting) Online, ligt daarom ook volledig bij uw eigen systeemteenbeheerder.

Unit4 Multivers Customer Support kan u hierom geen ondersteuning bieden indien de verbinding niet tot stand kan komen vanaf uw Terminal Server of Remote Desktop. Aan de hand van de (fout)meldingen die op uw omgeving verschijnen, bij het opstarten van Unit4 Multivers (Accounting) Online, moet uw systeembeheerder zelf in staat zijn het probleem op te lossen.

Indien uw systeembeheerder er zelf niet uitkomt, kan contact opgenomen worden met Unit4 Cloud Services. Zij bieden zelf ook de mogelijkheid tot werken via een Terminal Server met Unit4 Multivers (Accounting) Online en beschikken over de juiste kennis om dit probleemloos te laten werken. Indien uw systeembeheerder van hun kennis gebruik wil maken, kan betaalde ondersteuning afgenomen worden, bij Unit4 Cloud Services op telefoonnummer 088 – 247 17 77.
 
 16-05-2017:  Procedure wijziging cliënt zonder eigen licentie naar eigen licentie

U bent accountant en verzorgt de administratie voor een cliënt. De administratie van de cliënt staat nu nog in uw eigen Accounting Online omgeving. De cliënt wil de administratie zelf gaan voeren en een eigen Multivers Online licentie aanschaffen. Is deze situatie op u van toepassing? Volg dan deze procedure om de omzetting zo soepel mogelijk te laten verlopen.
 
 28-03-2017:  Betaalbaarstelling ING beschikbaar in Unit4 Multivers

Naast de reeds bestaande bankafschriftenkoppeling van de ING met Unit4 Multivers is het vanaf nu ook mogelijk om direct vanuit Unit4 Multivers en de Management Monitor een betaalbaarstelling te versturen naar de ING.

Dit betekent dat betaalbestanden direct worden verstuurd en ingelezen in ING Zakelijk. Werken met down- en uploads behoren hiermee tot het verleden en daarmee zorgt de koppeling ervoor dat onze klanten in staat zijn om nog efficiënter te werken. Unit4 is de derde organisatie in Nederland voor wie de ING deze koppeling mogelijk heeft gemaakt.
 
 27-02-2017:  Donderdagavond 02-03-2017 wordt Unit4 Multivers Accounting bijgewerkt naar 10.9.0.5

Hartelijk dank voor uw feedback op de versie 10.9.0.4 die onlangs is geïnstalleerd in de Online omgeving van Unit4 Multivers (Accounting). Op grond van deze feedback zal op donderdagavond 2 maart 2017 versie 10.9.0.5 geïnstalleerd worden in de Online omgeving van Unit4.

De volgende zaken zijn opgelost of verbeterd:

  • Diverse changes opgelost
  • Laden afschrift in bank- en memoriaalboek versneld
  • Laden van debiteuren met een groot aantal contactpersonen versneld
  • 'Taken | Btw | Overzicht Btw-correcties' versneld
  • Afdrukken van openstaande posten (debiteuren) op peildatum versneld
  • Info Kostenplaatsen, laden Mutaties versneld
  • Programma e-mutaties toont nu van alle (niet definitief afgesloten) boekjaren de nog niet gematchte mutaties
  • Matchen bankmutaties verbeterd
  • Knop “Opnieuw matchen” beschikbaar
  • Toetscombinatie ctrl+T werkt weer om het detailscherm van een matchvoorstel te tonen
  • Document Management, zoeken op omschrijving mogelijk gemaakt

De applicatie blijft gewoon de gehele avond voor u beschikbaar. Wij zullen groepsgewijs steeds een aantal servers uit de lucht halen, waarop de nieuwe versie geïnstalleerd wordt. Het kan daarom wel voorkomen, dat u een melding krijg waarin gevraagd wordt om uw werkzaamheden op te slaan, uit te loggen en opnieuw in te loggen. Bij het opnieuw inloggen komt u dan op een andere server terecht, waarop de vernieuwde versie reeds geïnstalleerd is. Vanaf vrijdagochtend 03-03-2017 zal de gehele Online omgeving voorzien zijn van de nieuwe versie.

Versie 10.9.0.5 is in week 10 te downloaden voor Offline gebruik, vanaf onze Selfservice website.


 
 18-11-2016:  Unit4 Multivers Accounting versie 10.9 beschikbaar

Vanaf vrijdag 18 november 2016 is Unit4 Multivers Accounting versie 10.9 beschikbaar. Deze versie is afgelopen nacht geïnstalleerd in de Online omgeving van Unit4 en is via Selfservice te downloaden voor Offline gebruik.

In deze nieuwe versie zijn o.a. de volgende zaken gerealiseerd:

Interface is aangepast naar de nieuwe huisstijl van Unit4

Optimalisatie in Telebankieren:
- Wijze van matchen is sterk verbeterd
- Performance is verhoogd
- Automatisch matchen bij openen bankboek is toegevoegd
- Matchingsdetails verbeterd
- Ondersteuning nieuwe bankformaat CAMT.53

Uitbreidingen functionaliteiten inkoop:
- Het kunnen dupliceren van een inkooporder
- Vanuit een verkooporder met één druk op de knop kunnen inkopen

Kijk voor een volledig overzicht van de wijzigingen in de Releasenotes. Deze kunt u vinden door vanuit de achtergrond van de applicatie te klikken op de aanwezige button. 

 
 09-11-2016:  Donderdagavond 17 november 2016 - Online omgeving voorzien van versie 10.9

Op donderdagavond 17 november 2016, zal de Online omgeving van Unit4, voorzien worden van Unit4 Multivers (Accounting) versie 10.9.

De applicatie zal deze avond vanaf 18.00uur niet meer te gebruiken zijn, vrijdagochtend 18 november 2016 kunt u vanaf 07.00uur weer inloggen. Onze excuses voor het ongemak.

In deze versie zijn diverse productverbeteringen toegevoegd. Een beknopt overzicht van de nieuwe functionaliteiten:

- Optimalisatie in Telebankieren
- Het kunnen dupliceren van een inkooporder
- Vanuit een verkooporder met één druk op de knop kunnen inkopen

Daarnaast zijn er diverse onvolkomenheden in deze release opgelost.
 
 13-10-2016:  Melding "geen geldig beveiligingscertificaat"

Op dit moment kunt u problemen ervaren met inloggen. U kunt de melding krijgen: "inhoud wordt geblokkeerd omdat deze niet met een geldig beveiligingscertificaat is ondertekend".

Dit probleem wordt veroorzaakt door een algemeen, wereldwijd, probleem bij GlobalSign. Dit is een uitgever van certificaten.

U kunt hierover meer informatie nalezen op https://www.globalsign.com/en/status/. Op deze site staat ook hoe u dit probleem kunt oplossen, namelijk door uw 'cache' te legen.

Oplossing:

Sluit al uw browsers.
Ga in Windows naar ‘Start | uitvoeren’
Geef het volgende commando in: cmd
Toets enter.

Typ in het zojuist geopende venster het volgende in: certutil -urlcache * delete
Toets enter.
Start uw browser en log opnieuw in.

Let op: bovenstaande handeling biedt niet in alle gevallen een oplossing voor het probleem.

 

Update 14-10-2016 14:30uur

De problemen bij GlobalSign zijn nog niet opgelost. Onze ervaring is echter, dat bij de meeste gebruikers het probleem niet meer optreedt. Als u nog hinder ondervindt, herinstalleer dan de Citrix Receiver door de huidige Citrix Receiver te verwijderen en een nieuwe installatie uit te voeren. Deze kunt u hier downloaden. Ook krijgen wij meldingen dat het probleem vooral in de browser Mozilla Firefox voorkomt. Gebruikt u deze browser, logt u dan eens in via een andere browser.

 

Update 19-10-2016 9:00uur

GlobalSign meldt dat de problemen zijn opgelost.


 
 15-09-2016:  Vervanging beveiligingscertificaat: update uw Citrix Client

Op donderdag 6 oktober 2016 zullen de huidige beveiligingscertificaten in de Unit4 Multivers (Accounting) Online en Venice Online omgeving worden vervangen door nieuwe certificaten.  Oude versies van de Citrix Client, het programma dat u gebruikt om een verbinding tot stand te brengen, werken niet meer met de nieuwe certificaten.

Als u nog gebruik maakt van een oude versie van de Citrix Client, dan moet u de Citrix Client updaten, om gebruik te kunnen blijven maken van uw online boekhoudpakket.

U kunt de nieuwe Citrix Client downloaden vanaf onze site via deze link. Klik op het icoon van uw besturingssysteem om de download te starten. Windows gebruikers kunnen ook gebruik maken van de ‘Diagnostics Tool’ van onze hostingpartij Aspex. U kunt deze hier downloaden.